Content marketing, czym jest i dlaczego warto go wykorzystać?

Content marketing

Wiele osób wiąże działania promujące jedynie z chwytliwymi reklamami, zwracającymi uwagę sloganami czy perswazyjnymi tekstami sprzedażowymi. Tymczasem przy budowaniu komunikacji z klientem równie istotne jest operowanie merytoryczną treścią, przekazywanie konkretnej i pomocnej wiedzy. Czym jest content marketing? Jakie przynosi korzyści? Zobacz!

Idea content marketingu

Rozmawiając o tej strategii, często używa się też terminu marketing treści. Idealnie oddaje on istotę zjawiska. Jest to strategia, w której głównym narzędziem są teksty. To nimi marketer komunikuje się z klientami, zdobywa ich zaufanie oraz przychylność. Najczęściej publikowane są artykuły i poradniki, ale nie tylko. Firmy zamieszczają również w sieci filmiki, infografiki itp. Celem jest stworzenie przejrzystej komunikacji oraz budowanie długofalowych relacji z klientem.

Jak działa content?

Osoby zastanawiające się, co to content marketing, często zadają pytanie, czy jest to rodzaj reklamy. Z jednej strony każde działanie nastawione na promocję marki nosi jej znamiona, z drugiej w tym przypadku nie jest to jednostronny komunikat o perswazyjnym charakterze, a kampania oparta na interakcji z klientem. Zadaniem specjalisty jest dostarczenie odbiorcy wartościowych informacji, które pomogą w rozwiązaniu jego problemu, zaspokoją ciekawość itp. Czytelnik z kolei może nawiązać dyskusję, komentować wpisy itd.

Dzięki temu zaczyna tworzyć się grupa powiązanych ze sobą podmiotów o wspólnych zainteresowaniach. Jest to społeczność skoncentrowana wokół danego brandu.

Zalety kampanii opartej o marketing treści

Główne zadanie, jakie ma do wypełnienia marketing treści, jest zaangażowanie odbiorcy, przyciągnięcie jego uwagi, a dzięki temu zasygnalizowanie obecności danej firmy na rynku. Dzięki temu można osiągnąć ważniejsze cele. Korzyści, jakie przynosi content marketing, to przede wszystkim dotarcie do nowych, potencjalnych klientów oraz zdobycie ich zaufania i budowanie pozytywnego wizerunku marki. Finalnie content powinien prowadzić do sprzedaży.

Jakie techniki wykorzystuje content?

Najważniejsze są oczywiście merytoryczne teksty, ale to nie jedyne narzędzia, jakie można wykorzystać. W budowaniu długotrwałej relacji z klientem sprawdzają się też podcasty, audiobooki, fotografie, prezentacje multimedialne, webinary itp.

Kampanie z najlepszymi

Udaną kampanię mogą przeprowadzić jedynie doświadczeni specjaliści, którzy doskonale wiedzą, czym jest content i jak go tworzyć. Dlatego warto korzystać z pomocy renomowanych agencji, które mają udokumentowane osiągnięcia, ale też proponują działania SEO. Trzeba pamiętać, że nawet najlepszy przekaz nie zadziała, jeśli czytelnik po prostu nie zauważy go w sieci.